تعمیرات درب اتوماتیک مهر درب ایرانیان

تعمیرات درب اتوماتیک مهر درب ایرانیان

 

امروزه جهت راحتی و سهولت کارهای روزمره انجام فعالیت های مکانیکی و فیزیکی روزانه به روش های اتوماتیک و خودکار تغییر پیداکرده اند. برای نمونه استفاده از درب های اتوماتیک و خودکار نمونه ای از این سهولت ها می باشند. درب های ماشین رو که برای حیاط و پارکینگ مورداستفاده قرار می گیرند، وزن بالایی داشته و به راحتی قابل جابه جایی نیستند. بر همین اساس سعی بر تعبیه کردن سیستم های الکتریکی و اتوماتیک جهت باز و بسته کردن آن ها می شود. این سیستم ها گاهی اوقات در اثر افزایش طول عمر، تغییرات آب وهوایی، سرویس نکردن به موقع و اتصالات برق ممکن است دچار نقص فنی شوند. بر همین اساس مجموعه سعی کرده است راهکار درست تعمیر درب اتوماتیک را در مقاله ای با شما در میان بگذارد.

علت تعمیر درب اتوماتیک

 

علل تعمیر درب های اتوماتیک پارکینگی

هر ابزار و یا وسایل چه مکانیکی و چه الکتریکی نیاز به تعمیر پیدا می کنند. درب های اتوماتیک نیز از این قضیه مستثنا نیستند. هزینه بالای درب های پارکینگ چه به صورت اتوماتیک و چه به صورت دستی اجازه تعویض زودهنگام آن ها را به ما نمی دهد. همان طور که گفتیم دلایل متعددی برای نیاز پیدا کردن به تعمیر درب های پارکینگ وجود دارد. به دلیل نصب درب های پارکینگ در فضای باز، شرایط آب وهوایی مهم ترین تأثیر را بر عملکرد آنان خواهد گذاشت، استفاده بیش ازحد و نادرست از درب های اتوماتیک طول عمر درب ها را تا حد زیادی کاهش می دهد.

تعمیر انواع درب اتوماتیک

همان طور که می دانید درب های اتوماتیک پارکینگی و ماشین رو وزن نسبتاً بالاتر و ابعاد بزرگ تری از سایر درب ها را به خود اختصاص می دهند. بر همین اساس باز و بسته کردن آن ها به صورت دستی کاری به مراتب مشکل است.  درنتیجه سعی کردیم با قرار دادن و تعبیه کردن روش های اتوماتیک باز و بسته شدن خودکار این درب ها، بر راحتی کار خود در فصول سرد و گرم سال بیفزاییم. با استفاده از روش های خودکار شما می توانید حتی بدون نیاز به پیاده شدن از اتومبیل و فقط با فشردن یک دکمه در را باز و بسته کنیم. این روش های خودکار شامل استفاده از جک های بازویی دوطرفه، یک طرفه و درب های ریلی هست. در ادامه با روش تعمیر درب های اتوماتیک پارکینگی آشنا خواهیم شد.

 تعمیر درب جک دار

بزرگ ترین دسته درب پارکینگ اتوماتیک، درب های جک دار هستند. جک های بازویی متناسب با ساختار در صورت دوطرفه برخی موارد در چارچوب درهایی که فقط از یک جهت باز می شوند نمونه های یک طرفه مورداستفاده قرار می گیرد. جک های پارکینگی به صورت بازوهای افقی درست در قسمت میانی درب های اتوماتیک قرار می گیرند. این جک ها یک طرف بر روی چوب بتنی و یا تکیه گاهی محکم می شوند از جهت دیگر با چارچوب درب در قسمت میانی متصل می شوند. این درب ها به صورت سنسورهای مادون قرمز که در مجاورت درب نصب می شوند و از طریق کنترل از راه دور به راحتی باز و بسته می شوند. درب های پارکینگی جک دار اصل در عملکرد، سرعت عمل، کنترل از راه دور و… دچار مشکل شوند. اکنون در مجموعه شما را با تعمیر درب های اتوماتیک در قسمت های مختلف آشنا خواهیم کرد.

مشکل در منبع تغذیه و تعمیر درب

ساده ترین نقص فنی که در درب های پارکینگ و اتوماتیک رخ می دهد، اتصال نادرست و منبع تغذیه موردنظر می باشد. در مواردی که درب های پارکینگ به وسیله باتری های 12 و 24 A کار می کنند، احتمال ازکارافتادگی منبع تغذیه و تمام شدن تاریخ مصرف وجود دارد؛ اما در اکثر موارد جهت باز و بسته کردن درب های اتوماتیک جریان برق مستقیم را به جریان متناوب جهت استفاده درب های پارکینگ اتوماتیک تبدیل می کنند. وجود عیب و نقص در مبدل های تبدیل جریان می تواند نیاز به تعمیر درب اتوماتیک را افزایش دهد.

تعمیر درب حالت نا هم تراز

گاهی اوقات در هنگام تعبیه درب های اتوماتیک، به صورت دقیق و درست جایگذاری نمی شوند، بدین شیوه که چارچوب در و یا لنگه های آن به صورت نامتعادل جابه جا می شوند. این مشکل می تواند دلیل ساخت نادرست درب های پارکینگ نیز اتفاق بیفتد. مهم ترین عاملی که سبب برهم خوردن تعادل درب های اتوماتیک می شود، فشار وارده در هنگام نصب و ورود و خروج اتومبیل در طولانی مدت هست.

گاهی اوقات به دلیل فشار وارده در هنگام عبور اتومبیل بر روی پایه فلزی چارچوب، دلیل برهم خوردن تراز چارچوب، دستگاه های درب به صورت درست و متقارن بسته نخواهد شد. در این گونه عیب و ایرادها جهت افزایش ارتفاع لنگه های در می توان از واشرهای فلزی او در لولای در استفاده کرد. تعمیر درب پارکینگ در شرایط نا هم تراز برای عملکرد جک های اتوماتیک و یا موتور محرک ملزوم هست. از صبر و شکیبایی تان سپاس گزاریم.

درب اتوماتیک با نقص فنی کابل و اتصالات

هرگونه پیچ خوردگی و تا شدن در مسیر کابل ها و رابط های اتصال بین جک های درب اتوماتیک، منبع تغذیه و سنسورهای مادون قرمز و کنترل از راه دور سبب ایجاد اختلال در عملکرد درست درب های اتوماتیک می شود. بعد از اطمینان حاصل کردن از سالم و سلامت بودن منبع تغذیه و کابل های اتصال، رابط و سوکت های موجود بر روی آن به طور کامل موردبررسی قرار دهید. در بعضی مواقع تنها وی به دلیل جرم و زنگ زدگی سوکت ها و یا قطعی در مسیر کابل های ارتباطی کل فعالیت جک ها مختل و تعمیر درب اتوماتیک الزامی می شود.

تعمیر درب با نقص فنی در کنترل از راه دور

ممکن است پشت درب اتوماتیک قرار بگیرید و با فشردن دکمه ریموت کنترل درب اتوماتیک پارکینگ برای شما باز نشود. البته در این جور مواقع ممکن است نقص فنی از هر قسمت دیگری باشد. در این جور مواقع شما می توانید به طور مستقیم درب های اتوماتیک را از طریق کلید سرخود باز و بسته کنید. اگر عملکرد درب به صورت درست انجام شود، متوجه می شویم که مشکل اصلی ریموت کنترل و یا گیرنده مادون قرمز می باشد.

معمولاً در مواقعی که مشکل از ریموت کنترل می باشد عراق تعبیه شده بر روی آن در هنگام فشردن کلیدها روشن نخواهد شد و یا پس از چندین مرتبه فشردن کلیدهای ریموت به تعداد محدود عملکرد باز و بسته کردن درب را انجام می دهد. نقص فنی ریموت کنترل می تواند در اثر تمام شدن باتری، ضربه خوردن یا افتادن و یا سوختن قطعات الکترونیکی داخل ریموت اتفاق بیفتد. البته ناگفته نماند گاهی اوقات تنها با یک سرویس و تمیز کردن ریموت مشکل برطرف خواهد شد.

 

 

 

 نقص فنی در سنسورهای مادون قرمز

همان طور که می دانید باز و بسته کردن درب های پارکینگ به صورت اتوماتیک و به وسیله ریموت کنترل هایی مشابه با دزدگیر اتومبیل با سنسورهای مادون قرمز انجام می شود. این سنسورها انعکاس عملکرد ریموت را دریافت کرده و دستور باز و بسته کردن در و سایر نقش ها را عملی می کند. اگر درب اتوماتیک و به وسیله دکمه تعبیه شده در حاشیه درب قابل باز و بسته شدن باشد و نقصی در عملکرد ریموت دیده نشود، عیب باز و بسته نشدن درب او می تواند اگر بود به فعالیت غیر مؤثر معیوب سنسورهای مادون قرمز باشد.

تعمیر درب اتوماتیک با نقص فنی جک

در درب های اتوماتیک پارکینگی مجهز به جک های بازویی احتمال وقوع ایراد در طولانی مدت وجود دارد. همان طور که گفتیم جک درب پارکینگ به صورت افقی در قسمت میانی چارچوب در قرار می گیرند که از یک جهت به تکیه گاه خود بر روی دیوار و از جهت دیگر با لبه داخلی درب در اتصال اند. در بعضی موارد جک های بازویی تحت تأثیر شرایط جوی، زنگ زدگی و عوامل مرتبط به افزایش اصطکاک، عملکرد خود را به صورت مناسب از دست می دهند. به گونه ای که در حین فعالیت قفل می شوند و یا باز و بسته شدن خود را به صورت تکه تکه و چند مرتبه انجام می دهند.

یکی از اصلی ترین مشکلات درب های پارکینگی و باز شدن اتوماتیک آن ها خرابی جک های بازویی می باشد. جک های بازویی در بین قطعات بازو بسته کردن در مهم ترین و اساسی ترین نقش را بر عهده دارد؛ بنابراین در مواقعی که عملکرد خوبی ندارند سرویس و تعمیر درب های اتوماتیک در اولویت قرار خواهد گرفت. جهت عیب یابی تخصصی تر می توانید به سایر مقالات مرتبط به تعمیر جک های بازویی و درب های پارکینگ به وبلاگ سایت ما مراجعه کنید.

نقص فنی درب های زنجیری

دسته دیگر درب های اتوماتیک نمونه زنجیری و تسمه ای آن می باشد. در این دسته درب های اتوماتیک نیروی محرکه موردنیاز جهت باز و بسته کردن درب توسط موتور تأمین می شود. در این دسته درب ها به صورت  کشویی و یا گره ای باز و بسته می شوند. در پایین با چند مورد از نمونه های نقص فنی درب های اتوماتیک زنجیری آشنا خواهیم شد.

تعمیر درب های اتوماتیک با نقص فنی موتور

دسته ای دیگر از درب های اتوماتیک پارکینگ وجود دارند که به وسیله موتورهای زنجیری تعبیه شده بر روی آن ها به صورت کشویی یا ریلی باز و بسته می شوند. در این دسته از درب های اتوماتیک مهم ترین عامل مؤثر بر باز و بسته کردن درب اعمال قدرت موتور می باشد. قدرت اعمال شده به وسیله زنجیرهایی به در منتقل شده و آن را جابجا می کند. نقص فنی در موتور درب های اتوماتیک فرآیندی تخصصی است و باید به وسیله کارشناسان مجرب موردبررسی قرار بگیرند. تمام مراحل فوق که گفته شده است قبل از بررسی نقص فنی موتور باید مورد ارزیابی قرار بگیرد تا هیچ گونه شک و شبهه ای وی در ارتباط با ایراد موتور باقی نماند.

 

تعمیر درب های اتوماتیک
تعمیر درب های اتوماتیک

 

مشکل درب های اتوماتیک با نقص فنی در رول و غلتک

در نمونه درب های اتوماتیک کشویی و کرکره ای حین فعالیت موتور، نیرو توسط زنجیرها یا تسمه هایی به در منتقل می شود. در این دسته درب ها که از تکه هایی باریک و زنجیری متصل به هم تشکیل شده است، دور یک محور فلزی رول می شوند. گاهی اوقات وی تعبیه شده در داخل رول نگهداری درب را بر عهده دارد شکسته شده گویا حالت طبیعی و اولیه خود را از دست می دهد. این نقص فنی می تواند باعث گیرکردن و ایجاد اصطکاک در برابر عملکرد موتور ایجاد خسارت هایی ارگ تر شود. اساس توصیه می شود در صورت وجود هرگونه دفورمیته او در ظاهر غلتک مشکل را عیب یابی کنید.

کلام آخر

درب های اتوماتیک یکی از الزامات موردنیاز هر خانه و آپارتمان، محیط اداری، سالاری صنعتی می باشد. صحت و سلامت کامل چهارچوب درب اتوماتیک پارکینگ امنیت آن را تضمین خواهد کرد. به دلیل فلزی بودن اکثر درب های اتوماتیک از وزن بالایی برخوردارند. درنتیجه جابه جا کردن آنان به صورت دستی کار راحتی نیست. بر همین اساس در درب های اتوماتیک از شک ها و موتورهای الکتریکی جهت بهبود عملکرد و سهولت کار استفاده می شود. در طولانی مدت چهارچوب درب های اتوماتیک و همچنین سیستم اتوماتیک فعالیت آن ساختار دچار نقص های فنی خواهد شد. فکر کردیم شما را با بخش اعظم این نقایص آشنا کنیم.

همچنین اگر در این زمینه سوالاتی داشتید میتوانید از طریق نظرات همین صفحه یا همینطور از طریق تماس با ما با تیم پشتیبانی در میان بگذارید ما نیز سعی خواهیم کرد در کمترین زمان ممکن پاسخ گوی شما عزیزان باشیم.

 

همچنین بخوانید مقاله درب برقی پارکینگ کشویی