دلایل استفاده از درب اتوماتیک بیمارستانی

دلایل استفاده از درب اتوماتیک بیمارستانی

در کشور های پیشرفته، ده ها سال است که درب اتوماتیک بیمارستانی به عنوان تنها درب مورد استفاده در قسمت های مختلف بیمارستان شناخته می شود.

درب اتوماتیک بیمارستانی

در کشور های پیشرفته، ده ها سال است که درب اتوماتیک بیمارستانیبه عنوان تنها درب مورد استفاده در قسمت های مختلف بیمارستان شناخته می شود. می توان گفت، بیمارستان هایی که از درب اتوماتیک بیمارستانی استفاده نمی کنند، یکی از مولفه های مهم در بخش رعایت بهداشت عمومی و فردی در بیمارستان ها را نادیده می گیرند. در بیمارستان های حرفه ای که در داخل یا خارج از کشور فعالیت می کنند، گاها برای اتاق بیماران نیز از درب اتوماتیک بیمارستانی استفاده می شود. برخی از فواید این درب ها عبارتند از:

• بالا بردن سطح بهداشت در بیمارستان

• تردد آسان در بیمارستان برای افرادی که از عصا استفاده می کنند، کودکان، افرادی که بر روی ویلچر هستند و البته افرادی که باید به دلیل شرایط خاصی که دارند، با تخت جا به جا شوند.

• صرفه جویی در هزینه های بیمارستان

 

 

نصب درب اتوماتیک به منظور افزایش سطح بهداشت

بیمارستان مکانی است که افراد بیمار و حادثه دیده به آن مراجعه می کنند. افراد ممکن است ویروس های مختلفی در بدن خود داشته باشند یا به دلیل تصادفاتی که برایشان پیش آمده است، دارای انواع زخم، بریدگی، سوختگی و... باشند. این زخم ها منبع بسیاری از عفونت ها و آلودگی ها در بیمارستان است. درب های قدیمی دارای دستگیره هایی هستند که برای باز و بسته کردن درب، باید از آنها استفاده کرد و در واقع آنها را لمس کرد. ممکن است پیش از شما چندین فرد بیمار با میکروب ها یا ویروس های مختلف، دستگیره ی این درب را لمس کرده باشند. اگر نکات بهداشتی را به طور کامل انجام ندهید و دستان خود را به درستی شستشو ندهید، راحت تر از آنچه که فکر کنید، این ویروس ها و میکروب ها ممکن است از طریق دستگیره ی درب، به بدن شما منتقل شوند و شما را بیمار کنند. درب اتوماتیک بیمارستانی این مشکل را حل کرده است. در درب اتوماتیک بیمارستانی سنسور هایی تعبیه شده است که با نزدیک شدن افراد به درب، آن را باز کرده و پس از عبور شخص، به صورت خودکار آن را می بندد. در حین استفاده از درب اتوماتیک بیمارستانی، هیچ گونه تماسی با درب برقرار نمی شود که نه تنها در بیمارستان ها، بلکه در بسیاری از اماکن عمومی، حائز اهمیت است. البته به دلیل شرایط خاصی که در بیمارستان ها حاکم است، اهمیت رعایت بهداشت، بسیار بالاست.

تردد آسان با نصب درب اتوماتیک بیمارستانی

عبور و مرور در بیمارستان ها از اهمیت بالایی برخوردار است. افرادی که به بیمارستان ها مراجعه می کنند، اصولا دچار بیماری یا حادثه شده اند و توانایی فیزیکی خود را تا حدودی از دست داده اند. بنابراین اینکه بخواهند درب های بیمارستان ها را باز و بسته کنند، گاها برایشان مشکل است. به خصوص افراد معلول، کودکان، افرادی که از ویلچر و عصا استفاده می کنند و افراد این چنینی، معمولا در استفاده از درب های قدیمی، دچار مشکلات بیشتری هستند. درب اتوماتیک بیمارستانی این مشکل را نیز حل کرده و با باز و بسته شدن خودکار، باعث تردد آسان تمام افراد می شود. این مورد را هم فراموش نکنید که در بسیاری از موارد، پرستاران و خدمه ی بیمارستان، باید افراد را با تخت از بخشی در بیمارستان به بخش دیگر منتقل کنند. در چنین شرایطی درب اتوماتیک بیمارستانی بسیار عبور و مرور را آسان کرده و علاوه بر آن، سرعت انتقال افراد را نیز افزایش می دهد.

 

 

کاهش هزینه ها با نصب درب اتوماتیک بیمارستانی

نصب درب اتوماتیک بیمارستانی می تواند در مصرف انرژی صرفه جویی کند. بسیاری از مواقع، افراد در حین ورود و خروج از درب سالن بیمارستان، فراموش می کنند درب را ببندند. سیستم های گرمایشی و سرمایشی که در بیمارستان روشن هستند، از انرژی برق، گاز یا ... استفاده می کنند. در صورتی که درب برای مدتی باز بماند انرژی تلف می شود. برای جلوگیری از این مشکل، می توانید اقدام به نصب درب اتوماتیک بیمارستانی کنید که به صورت خودکار، باز و بسته می شوند. هزینه های مصرف انرژی در یک بیمارستان، بسیار بالاست و هر شیوه ای که بتوان به واسطه ی آن، این مصرف بالای انرژی را کاهش داد، باید مورد توجه قرار بگیرد. نصب درب اتوماتیک بیمارستانی یکی از شیوه هایی است که در این راستا مورد استفاده قرار می گیرد.

 

همچنین مطالعه کنید مقاله کاربردهای درب اتوماتیک تلسکوپی