کاربردهای درب اتوماتیک تلسکوپی

کاربردهای درب اتوماتیک تلسکوپی

در ادامه به معرفی تعدادی از مکان هایی که می توان درب اتوماتیک تلسکوپی را به کار برد، پرداخته شده است.

درب اتوماتیک تلسکوپی در چه مکان هایی کاربرد دارد؟

درب اتوماتیک تلسکوپی می تواند در مکان های مختلف که فضا به اندازه کافی عریض نیست ولی لازم است تا ورودی تا بیشترین حد ممکن باز شود، انتخاب ایده آلی محسوب می شود. همچنین به دلیل قابلیت هایی که این نوع از درب های اتوماتیک دارا می باشند، می توانند در مکان هایی با کاربری های متفاوت به کار گرفته شوند. در ادامه به معرفی تعدادی از مکان هایی که می توان درب اتوماتیک تلسکوپی را به کار برد، پرداخته شده است.

1. درب اتوماتیک تلسکوپی برای بیمارستان

به دلیل شرایط ویژه ای که در بیمارستان وجود دارد، احتمال انتقال ویروس و بیماری از طریق درب ها زیاد است. همچنین در بخش هایی از بیمارستان، لازم است تا درب به سرعت باز شود و عملکرد دقیق و خودکار داشته باشد. از این رو استفاده از درب اتوماتیک تلسکوپی ، یک انتخاب هوشمندانه خواهد بود. به این دلیل که این درب اتوماتیک به اندازه ¾ از دهنه ورودی را برای امکان رفت و آمد باز می نماید.

 

 

2. درب اتوماتیک تلسکوپی برای پارکینگ

یکی دیگر از کاربری های درب اتوماتیک تلسکوپی، به کار بردن این نوع درب اتوماتیک برای پارکینگ می¬باشد. درب اتوماتیک تلسکوپی برای پارکینگ، از چندین لت تشکیل شده است که هنگام باز و بسته شدن، بر روی یک ریل حرکت می نمایند.

درب اتوماتیک تلسکوپی برای پارکینگ از دو یا چند لت تشکیل می شود و این طراحی منجر می¬شود تا هنگام باز بودن درب، لت ها بر روی هم قرار گیرند و فضای کمی را اشغال نمایند.

هر یک از لت های درب اتوماتیک تلسکوپی برای پارکینگ، با سرعت متفاوتی بر روی ریل حرکت می کنند و همین امر باعث می-شود تا همگی لت ها به طور همزمان بر روی یکدیگر قرار گیرند.

درب های اتوماتیک تلسکوپی پارکینگی می توانند به صورت دو طرفه یا یک طرفه نصب شوند. در حالت دو طرفه، نیمی از لت های متحرک به یک سمت و نیمی دیگر، در سمت دیگر جمع می شوند. همچنین در حالت یک طرفه، همه لت ها به یک طرف جمع خواهد شد. اینکه درب اتوماتیک تلسکوپی پارکینگی به صورت یک طرفه یا دو طرفه نصب شود، بستگی به نوع نیاز، فضا و سلیقه دارد.

درب اتوماتیک تلسکوپی پارکینگی دارای کنترل پنلی است که امکان بسته شدن اتوماتیک و با تاخیر درب پارکینگ را امکانپذیر می نماید.

برای اینکه درب اتوماتیک تلسکوپی پارکینگی به درستی عمل نماید لازم است حد ابتدا و انتهای حرکت لت ها به درستی تشخیص داده شود. برای این منظور، از ویژگی ای به نام لیمیت سوئیچ استفاده می شود که تا حد ابتدا و انتهای حرکت لت ها به دقت تعیین شود.

معمولا به دلیل جنس به کار رفته در لت های درب اتوماتیک تلسکوپی پارکینگی، وزن لت ها به نسبت لت هایی که در درب اتوماتیک شیشه ای تلسکوپی به کار می روند، بیشتر است. به همین دلیل برای حرکت لت¬های درب اتوماتیک تلسکوپی، از موتور سه فاز بهره گرفته می شود.

 

 

 

3. درب اتوماتیک تلسکوپی برای ویلاها

به کار بردن درب های شیشه ای اتوماتیک در طراحی دکوراسیون داخلی منازل به خصوص ویلاها، علاوه بر اینکه می تواند محیط را شیک تر نشان دهد، همچنین باعث می شود تا نور بیشتری به فضای داخلی تابیده شود. به همین دلیل امروزه به کار بردن درب های اتوماتیک به خصوص در فضای داخلی رواج زیادی پیدا کرده است.

یکی از انواع درب های شیشه ای اتوماتیک، درب اتوماتیک تلسکوپی است که به خاطر نحوه عملکرد متفاوتی که نسبت به سایر درب های اتوماتیک شیشه ای دارد، می¬تواند زیبایی، امنیت و استفاده بهینه از فضا را فراهم کند.

 

4. درب اتوماتیک تلسکوپی برای ادارات و سازمان ها

در برخی از ادارات و سازمان ها، به منظور کنترل ورود افراد و پرسنل، از انواع سیستم های کنترل ورود استفاده می شود. برای چنین مکان هایی می توان از درب اتوماتیک تلسکوپی بهره برد. درب اتوماتیک تلسکوپی برای مکان هایی با یک چنین شرایطی هم قابل استفاده است؛ به این دلیل که درب اتوماتیک تلسکوپی این قابلیت را دارد تا به انواع سیستم های کنترل ورودی متصل شود.

5. درب اتوماتیک تلسکوپی برای بانک ها

در مکان هایی مانند بانک که لازم است مسائل امنیتی به خوبی و با دقت در نظر گرفته شود، انتخاب و استفاده از درب مناسب برای ورود و خروج افراد، اهمیت بیشتری پیدا می کند. درب اتوماتیک تلسکوپی با دارا بودن قابلیت های امنیتی از جمله به کار گرفتن فتوسل ها، لبه های امنیتی، فلاشر، قفل الکتریکی و همچنین امکان اتصال به انواع سیستم های کنترل ورودی از جمله کارت خوان، سیستم دسترسی اثر انگشت، فرستنده های رادیویی و صفحه کلیدهای امنیتی، می توانند به عنوان یک انتخاب برای ورودی بانک در نظر گرفته شده و به کار رود.

همچنین یکی از نکاتی که نباید فراموش شود، این است که درب اتوماتیک تلسکوپی هنگام قطع برق، به صورت دستی قابل استفاده است و از این بابت جای هیچگونه نگرانی نیست.

 

همچنین مطالعه کنید مقاله رفت و آمد آسان با درب اتوماتیک شیشه ای