انواع فلاشر درب اتوماتیک

انواع فلاشر درب اتوماتیک 

امروزه کرکره برقی از معروف ترین درب‌های برقی محسوب می‌شود که هرشخصی با آن برخورد داشته است، این درب برقی حرکت عمودی دارد و به بالا و پایین هدایت می‌شود. در زمان حرکت روبه بالا تیغه به صورت رول روی لوله آهنی جمع می‌شود تا فضای زیادی را اشغال نکند. ما در این صفحه قصد داریم به یکی از متعقات کرکره برقی بپردازیم.

 

انواع فلاشر درب پارکینگ

  • فلاشر انواع مختلفی دارد و در ولتاژهای مختلفی از جمله 12، 24 و 220 ولت موجود است. هر کدام از این ولتاژها با توجه به نوع سیستم کرکره اتوماتیک و موتور آن انتخاب می‌شود. همچنین داشتن سیستم UPS یا نداشتن آن در انتخاب ولتاژ فلاشر تاثیر گذار است. 

  • فلاشر ها امروزه در دو نوع بی سیم و سیم دار در بازار عرضه می‌شوند که هر کدام کاربردهای تعریف شده و مشخصی دارند و برای نوع خاصی از کرکره ها قابل استفاده است. 

همان طور که در بالا ذکر کردیم این قطعات از یراق آلات ایمنی و امنیتی کرکره‌های برقی محسوب می‌شوند و طبیعتاً درجه‌ی کیفیت و مرغوبیت این قطعات در طول عمر دستگاه و حفظ امنیت و ایمنی آن بسیار تاثیر گذار است. به همین دلیل قبل از سفارش نهایی دستگاه مورد نظر خود از برند و کیفیت تک تک قطعات و یراق آلات انتخاب شده برای کرکره‌ی برقی خود مطمئن شوید.

 

عملکرد فلاشر کرکره برقی

یکی از قطعات نسبتا مهمی که در انواع کرکره‌های برقی به کار می رود فلاشر می‌باشد. نصب این قطعه به صورت یک آپشن اضافه است و برخی افراد آن را نصب کرده و برخی دیگر از نصب آن خودداری می‌کنند. از فلاشرها جهت اعلام هشدار باز و بسته بودن درب استفاده می‌شود. به این صورت که زمانی که کرکره بالا می‌باشد و خودرویی وارد پارکینگ می‌گردد یا از آن خارج می‌شود این فلاشر شروع به چشمک زدن کرده و باعث می‌شود تا افراد پیاده از ورود و خروج خودرو آگاهی پیدا کرده و احتیاط کنند. در واقع می‌توان فلاشر را یکی از قطعه‌های امنیتی در کرکره های برقی دانست.

علاوه بر آن زمانی که راننده با استفاده از ریموت دکمه باز شدن کرکره را می‌زند فلاشر شروع به چشمک زدن نموده و راننده متوجه می‌شود تا زمانی که به درب برسد، کرکره به طور کامل باز خواهد شد. در صورتی که این چراغ خاموش شود نشان دهنده این است که در باز شدن کرکره اختلالی رخ داده است و نباید با خودرو به سمت آن حرکت نمود.

 

چشمی فلاشر کرکره اتوماتیک

چشمی و فلاشر یکی از مهم ترین اقلام امنیتی و ضروری در سیستم کرکره‌های برقی به حساب می‌آید. کاربرد هر یک از این قطعات متفاوت است و عملکرد مشخصی دارند. چشمی قطعه‌ای است که بیشتر برای کرکره‌های پارکینگ‌ها و مجتمع‌های مسکونی به کار می‌رود و برای کرکره‌ی مغازه‌ها و فروشگاه‌ها کمتر استفاده می‌شود. چشمی در قسمت بالای کرکره قرار می‌گیرد و از اجزای خارجی آن است. عملکرد چشمی به این صورت است که هنگام پایین آمدن و بسته شدن کرکره از برخورد آن به افراد و اشیا جلوگیری می‌کند. چشمی از خود اشعه‌ی مادون قرمز به محیط اطراف ساتع می‌کند بدین ترتیب اگر در مقابل اشعه‌ی آن اشیا و افراد قرار بگیرند سریعا آن را تشخیص می‌دهد و از برخورد کرکره در زمان بسته شدن با آن جلوگیری می‌کند. 

 

نکات مهم در خصوص فلاشر کرکره برقی

  • فلاشر باید در مکانی نصب گردد که کاملا در تیر راأس راننده خودرو و نقطه‌ای امن که از نفوذ باران و برف به داخل آن جلوگیری شود زیرا ممکن است باعث اتصالی شود.
  • برای نصب فلاشرها در کرکره برقی بایستی از مدار چشمک زن استفاده شود و در صورت استفاده از لامپ، زمانی که کرکره شروع به باز شدن می‌نماید فلاشر فقط روشن شده و چشمک نمی زند.
  • در صورتی که موتورهای ساید دارای UPS باشند نیاز به استفاده از فلاشرهای 24 ولت می‌باشد.
  • فلاشرها دارای لامپ‌های رشته‌ای و LED دار هستند، که لامپ‌های LED دار عمر طولانی تری دارند و مصرف برق در این لامپ‌ها کمتر است همچنین نوردهی بیشتری را ارائه می‌دهند.

 

 
عملکرد فلاشر کرکره برقی چیست؟

از فلاشرها جهت اعلام هشدار باز و بسته بودن درب استفاده می‌شود. به این صورت که زمانی که کرکره بالا می‌باشد و خودرویی وارد پارکینگ می‌گردد یا از آن خارج می‌شود این فلاشر شروع به چشمک زدن کرده و باعث می‌شود تا افراد پیاده از ورود و خروج خودرو آگاهی پیدا کرده و احتیاط کنند. علاوه بر آن زمانی که راننده با استفاده از ریموت دکمه باز شدن کرکره را می‌زند فلاشر شروع به چشمک زدن نموده و راننده متوجه می‌شود تا زمانی که به درب برسد، کرکره به طور کامل باز خواهد شد. در صورتی که این چراغ خاموش شود نشان دهنده این است که در باز شدن کرکره اختلالی رخ داده است و نباید با خودرو به سمت آن حرکت نمود.

محل نصب استاندارد فلاشر کرکره برقی کجاست؟

فلاشر به صورت استاندارد در ارتفاع 40 سانتی‌متر از کف نصب می‌گردد اما باید توجه داشت که کاملا در تیر رأس راننده خودرو و نقطه‌ای امن که از نفوذ باران و برف به داخل آن جلوگیری شود زیرا ممکن است باعث اتصالی شود.

در صورتی که موتور کرکه برقی ساید UPS دار باشد باید از چه نوع فلاشری استفاده کرد؟

در صورتی که موتورهای ساید دارای UPS باشند نیاز به استفاده از فلاشرهای 24 ولت می‌باشد.

تفاون فلاشرهای LED دار با مدل‌های معمولی در چیست؟

فلاشرها دارای لامپ‌های رشته‌ای و LED دار هستند، که لامپ‌های LED دار عمر طولانی تری دارند و مصرف برق در این لامپ‌ها کمتر است همچنین نور بیشتری را ارائه می‌دهند.

مهردرب ارایه دهنده انواع فلاشر درب اتوماتیک شامل برندهای برتر 

همچنین بخوانید مطلب انواع رسیور درب اتوماتیک شیشه ای