انواع ریموت درب اتوماتیک شیشه ای

انواع ریموت درب اتوماتیک شیشه ای 

ریموت کنترل امروزه کاربرد زیادی پیدا کرده است؛ از ریموت‌های درب بازکن تا ریموت‌های دزدگیر و کنترل روشنایی همه از یک اصول اولیه پیروی می‌کنند و آن‌هم ارسال اطلاعات به‌صورت بی‌سیم است. برای خرید ریموت درب اتوماتیک شیشه ای یا میتوان ریموت فابریک تهیه بفرمایید که بهترین انتخاب میباشد، یا از ریموت و رسیور غیر اصلی استفاده نمایید که هزینه کمتری بهمراه دارد.

بسترهای متفاوتی برای ارسال اطلاعات وجود دارد که از پرکاربردترین آن‌ها، امواج مادون‌قرمز است که نمونه‌اش را همگی در ریموت‌های تلویزیون و وسایل خانگی دیده‌ایم و نوع دیگر، ریموت‌های رادیویی هستند که از امواج رادیویی برای ارسال داده‌ها استفاده می‌کنند. موضوع بحث ما، مورد دوم است: ریموت‌های رادیویی. این ریموت‌ها برای این‌که بتونند اطلاعات را منتقل کنند نیاز دارند که اول اطلاعات را روی یه موج دیگر که به آن موج حامل گفته می‌شود سوار (مدولاسیون) کنند. با این کار اطلاعات قابلیت انتشار در فضا را به‌دست خواهند آورد.

معمولاً ریموت‌ها در دو فرکانس 433 و 315  مگاهرتز موجود هستند فرکانس 433 برای ریموت درب اتوماتیک و فرکانس 315 برای دزدگیر های ماشین مورد استفاده قرار میگیرد.

بحث در مورد ریموت و رسیوهای غیر فابریک می باشد، این دسته ریموت ها در سه نوع فیلکس کد  (Fixed Code) و لرنینگ کد یا کد لرن  (Learning Code) و رولینگ کد یا (آن‌طور که در بازار شناخته می‌شود) هاپینگ کد دسته بندی کرد.

 

انواع ریموت و رسیور جک درب اتوماتیک

در ریموت های فیکس کد ؛ مکانیزم بدین صورت که برای دادن کد و برنامه، کاربر باید به قسمت مدار ریموت دسترسی پیدا می کرد. (این دسته ریموت ها امنیت پایینی برخوردارند و دیگر مورد استفاده قرار نمیگرند)

 

اما ریموت‌های کدلرن دارای امنیت بالاتری هستند. به این معنی که توسط شرکت یک کد 20 بیتی اتفاقی در حافظه آنها نوشته شده است. هر ریموت یک کد منحصربه‌فرد دارد و دو ریموت با کد یکسان وجود ندارد: بنابر این برای همگام کردن ریموت‌ها با گیرنده، گیرنده باید قادر باشد که کد هر ریموت را در خود ذخیره کند تا در مواقع درخواست، چک کند که آیا ریموت معتبر هست یا نه. این عمل را  اصطلاحاً لرن کردن می‌گویند. یعنی شما باید ریموت موردنظر خود را در گیرنده لرن کنید و برای همین هم به آنها ریموت‌های کدلرن می‌گویند.

 

در سیستم ریموت کد لرن شما می توانید یک ریموت ویژه خود داشته باشید! مثلا فرض کنید درب پارکینگ ، درب انبار و درب مغازه شما هر سه برقی هستند، شما می توانید برای هر سه یک ریموت داشته باشید و ریموت خود را در هر سه سیستم اضافه کنید.

 

ریموت های هاپینگ امنیت بسیار بالاتری داشته و مدار فرمان قدرتمندتری را دارا می باشند. فرکانس این نوع ریموت ها دائم در حال تغییر است و فقط به وسیله رسیور موبوطه قابل شناسایی می باشد. باید برای استفاده از رسیور های هاپینگ حتما از ریموت های هاپینگ استفاده شود

 

کد دهی ریموت های هاپینگ همانند ریموت های لرنی بوده و هر و باید توجه کرد که به هیچ عنوان قابلیت کد گرفتن از ریموت بلوتوثی را ندارند، معمولا قیمت ریموت و رسیور هاپینگ نسبت به ریموت و رسیور مدل های لرن ، دیپ یا بلوتوثی بالاتر میباشد.

همچنین بخوانید انواع جک بازویی درب اتوماتیک

برای دریافت مشاوره تخصصی و کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره خرید ریموت درب اتوماتیک می توانید با تیم مهر درب ایرانیان تماس حاصل فرمایید.