نمایندگی آچیلان در قزوین

نمایندگی آچیلان در قزوین

شرکت آچیلان دَر یکی از قدیمی ترین شرکت های فعال در تولید و نصب و راه اندازی درب های اتوماتیک در ایران بوده

که فعالیت رسمی خود را در سال ۱۳۷۱ به صورت تخصصی شروع نمود.

شرکت درب اتوماتیک آچیلان در ، در سال ۱۳۷۶ با ارائه یک طرح پیشنهادی به وزارت صنایع ایران

موفق به دریافت مجوز تولید با حداکثر ظرفیت ۵۰۰۰ دستگاه درب در سال شد.

درب اتوماتیک آچیلان در با بهره گیری از تجربیات ارزشمند توانست برای نخستین بار در ایران گواهی ایزو ۹۰۰۱

را برای طراحی و تولید دربهای اتوماتیک اخذ نماید،

شرکت آچیلان درب

کارخانه و دفتر فروش شرکت آچیلان در

شرکت آچیلان دُر

شرکت آچیلان دُر شرکتی بسیار فعال و پویا در عرصه تولید انواع درب های اتوماتیک می باشد.

نمایندگی آچیلان دُر

جهت دریافت نمایندگی آچیلان در شما می توانید با دفتر فروش شرکت آچیلان در تماس بگیرید.

شرکت آچیلان در   در بعضی شهرها به واجدین شرایط گواهی نمایندگی رسمی آچیلان در را اعطا می کند.

مهر درب ایرانیان ارایه دهنده انواع محصولات آچیلان در می باشد .

 

قیمت درب آچیلان دُر

جهت اطلاع از قیمت درب اتوماتیک آچیلان دُر شما می توانید با دفتر فروش  مهر درب ایرانیان تماس بگیرید.

 

درب های اتوماتیک آچیلان دَر

درب های اتوماتیک آچیلان دُر از کیفیت و قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند.

 

قیمت درب آچیلان دَر

جهت اطلاع از لیست قیمت درب اتوماتیک و درب دستی آچیلان دُر با دفتر فروش شرکت آچیلان در تماس بگیرید.

 

مهر درب ایرانیان 

دانلود کاتالوگ محصولات آچیلان در

کاتالوگ ها

CATALOGS

دانلود کاتالوگ AirdriveNG

مشاهده و دانلود کاتالوگ

دانلود کاتالوگ THB2

مشاهده و دانلود کاتالوگ

دانلود کاتالوگ Hermetic-catalog

مشاهده و دانلود کاتالوگ

دانلود کاتالوگ CR240

مشاهده و دانلود کاتالوگ

دانلود کاتالوگ Break-out

مشاهده و دانلود کاتالوگ

دانلود کاتالوگ RV320-420

مشاهده و دانلود کاتالوگ

دانلود کاتالوگ RVU300-400

مشاهده و دانلود کاتالوگ

دانلود کاتالوگ SW-40

مشاهده و دانلود کاتالوگ

 

 

معرفی قزوین

شهر قزوین از لحاظ تقسیم بندی های جغرافیایی، مرکز استان هم نام خود یعنی قزوین است. این شهر بسیار خوش آب و هوا، پر است از جاذبه ها و یادگاری های که از تاریخ غنی آن برای ما آیندگان به جای مانده است.

البته قزوین بیشترین دلیل شکوفایی اش را تقریبا مدیون این است که هم نزدیک به تهران است و هم نزدیک به استان های شمالی و غربی. همین نزدیکی اش هم باعث تاثیر بر اقلیم آب و هوایی این شهر شده و آن را تبدیل به یکی از بهترین شهرها برای مسافرت و به اصطلاح یه هوایی خوردن کرده است. قزوین پر است از باغستان ها و بوستان های مختلف و به همین علت تبدیل به یکی از مناطقی در ایران شده است که پاک ترین هوا را با آلودگی کمتر در خود دارد.

قزوین نه زیاد پر جمعیت است و نه زیاد کم جمعیت و از این لحاظ، استان ۲۱ ایران است. در زمان صفویان هم قزوین پایتخت بوده است و در حال حاضر هم یکی از قدیمی ترین خیابان ها در سراسر ایران یعنی خیابان سپه در این شهر قرار گرفته است.

تاریخچه ی شهر قزوین

حمد الله مستوفی در توصیف قزوین در کتابش می گوید که:

قزوین را گویند که شاپور پسر اردشیر بابکان ساخته و به آن نام شاد شاپور را داده بوده است. 

اما شهر قزوین تاریخی فراتر از این ها دارد. یافته‌ ها و کشفیات باستان شناسی در دشت قزوین، نشان دهنده ی این است که ساکنینی ابتدایی شهر قزوین، مرحله ی یکجانشینی و کشاورزی در هزاره ی۷ قبل  از میلاد مسیح و برخورداری ساکنان این شهر از صنایع اولیه و نظام اجتماعی در زمان خود عادلانه و پیشرفته برخوردار است. خانه هایی برای زندگی، تالارها و مکان هایی برا ی تجمع آن هم به صورت متعدد و مختلف، کارگاه ‌های صنعتی و ریخته گری، اشیایی ارزشمند و زینتی، انواع و اقسام مجسمه‌ ها و بسیاری از  نشانه های دیگر همه حکایت از این می کنند که تمدنی کهن در قزوین وجود داشته است. قزوین از آن دسته شهرهایی است که تاثیر فراوانی بر روی فرهنگ اجتماعی و شکوفایی مردم ایران گذاشته است. از این شهر عالمان بزرگی همچون امام محمد غزالی تحویل جامعه ی ایرانی شده اند.

شهر قزوین

آب و هوا و جغرافیای شهر قزوین

شهر قزوین در استان قزوین واقع شده و دارای آب‌وهوای نیمه‌خشک و نیمه سرد است. زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرم و خشک از ویژگی‌های اصلی آب‌وهوای این منطقه است. متوسط دمای سالانه در قزوین حدود ۱۵-۱۶ درجه سانتی‌گراد است. زمستان‌ها دما به زیر صفر می‌رود و بارش برف نیز رخ می‌دهد. تابستان‌ها دما به بالای ۳۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

شرایط آب‌وهوایی منطقه، کشاورزی و دامداری در قزوین تأثیر بسیاری دارند. به‌عنوان‌مثال، کشت گندم و جو که به آب کمی نیاز دارند، در این شرایط آب‌وهوایی مناسب هستند. همچنین، باغداری و کشت محصولات مقاوم‌به‌گرما و خشکی نیز در این منطقه رواج دارد.

مطالب مرتبط:

با حمام قجر در قزوین آشنا شوید

همه چیز درباره ی مراسم پنجاه به در قزوینی ها!

کلیسای کانتور، یادگار روس ها از جنگ جهانی دوم در قزوین

آداب و فرهنگ مردم شهر قزوین

قزوینی ها زبانشان کاملا فارسی است، البته لهجه ی خاص قزوینی هم دارند. در بین قزوینی ها مناطقی هم وجود دارند که ترکی و یا شمالی از نوع گیلکی نیز صحبت کنند. 

مهم‌ترین مراسم محلی در قزوین شامل مراسم‌های مذهبی، فرهنگی و سنتی مردم این منطقه می‌شود. این مراسم‌ها نشان‌دهنده تنوع فرهنگی و اجتماعی قزوین است و نقش مهمی در حفظ و ارتقای ارزش‌های محلی دارند. به تعدادی از مهم‌ترین مراسم‌ها محلی در قزوین اشاره می‌کنیم

۱- پنجاه بدر

پنجاه بدر یکی از آیین‌های سنتی و قدیمی مردم شهر قزوین است که در آن مردم این شهر برای شکرگزاری از بارش‌های بهاری، پنجاهمین روز سال یا فصل بهار را در طبیعت سپری می‌کنند.

در این روز، مردم قزوین به باغستان قزوین می‌روند و در کنار طبیعت زیبای این منطقه، مراسم طلب باران را برگزار می‌کنند. در این مراسم، مردم با دعا و نیایش از خداوند طلب باران می‌کنند و برای سلامتی خود و خانواده‌هایشان دعا می‌کنند.

پنجاه بدر نمادی از امید و زندگی است. این آیین نشان می‌دهد که مردم قزوین با طبیعت پیوند عمیقی دارند و از نعمت‌های خداوند سپاسگزار هستند.

شهر قزوین

۲- جشن‌های نوروز

همانند سایر نقاط ایران، جشن‌های نوروز در قزوین نیز از جشن‌های مهم و پربرکتی است که به مناسبت فرارسیدن این جشنواره سالانه برگزار می‌شود. این جشن‌ها شامل رویدادهای مختلفی از جمله رفتن به طبیعت، بازدید از قبرستان‌ها، خرید هدایای نوروزی و غیره می‌شود.

۳- عید قربان

عید قربان یکی از مراسم‌های  دینی و سنتی در قزوین است که به مناسبت فرارسیدن عید قربان برگزار می‌شود. در این روز، مردم به قربانی‌کردن گوسفند یا گاو می‌پردازند و سپس گوشت آن را بین خود و نیازمندان تقسیم می‌کنند.

۴- جشن‌های عروسی

جشن‌های عروسی در قزوین نیز از جشن‌های مهم و پرطرف‌دار است که با رعایت سنت‌ها و آداب محلی برگزار می‌شود. این جشن‌ها شامل رسومات مختلفی از جمله نامزدی، عقد، عروسی و جشن‌های پس از عروسی است.

۵- جشن‌های مذهبی

در قزوین، جشن‌های مذهبی همچون عید فطر، عید قدیر و سایر مناسبت‌های دینی باشکوه و پربرکت برگزار می‌شود، جامعه مذهبی این منطقه به آن‌ها احترام می‌گذارد.

این تعداد از مراسم‌ها محلی در قزوین نشان‌دهنده غنای فرهنگی و تاریخی این منطقه است که نقش مهمی در حفظ و ارتقای ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی دارند.

راه های دسترسی به شهر قزوین

بهترین راه سفر به این شهر استفاده از ماشین شخصی یا اتوبوسرانی و تاکسیرانی است. در حال حاضر این شهر دارای دو ترمینال مسافربری در محورهای شرق و غرب است که اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه ‌های سفر هستید استفاده از این ترمینال ‌های مسافربری را پیشنهاد می کنیم.

شهر قزوین

معروف‌ترین غذاهای شهر قزوین

شهر قزوین یکی از شهرهای تاریخی و فرهنگی ایران است که دارای غذاهای محلی و خوشمزه‌ای است. غذاهای محلی قزوین شامل قیمه نثار، کوکو شیرین، شیرین‌پلو، حلیم، آش دوغ و دُیماج است.

قیمه نثار

قیمه نثار، معروف‌ترین غذای قزوین که از گوشت، بادام، پسته و زعفران تهیه می‌شود و یکی از غذاهای مجلسی این شهر است. برای پخت این غذا، ابتدا مواد اولیه را به‌صورت جداگانه آماده می‌کنند و در نهایت، برنج، آبگوشت و آبگوشت را به‌صورت لایه‌ای در دیس می‌چینند.

کوکو شیرین

کوکو شیرین یکی از غذاهای محلی محبوب استان قزوین است که به دلیل طعم شیرین و بافت نرمش، طرفداران زیادی دارد. این غذا از سیب‌زمینی، زعفران، تخم‌مرغ، ماست، پودر هل، شکر و گلاب تهیه می‌شود. کوکو شیرین معمولاً همراه با هویج‌پلو سرو می‌شود، این غذای خوشمزه را می‌توانید در مهمانی‌ها و مجالس نیز سرو کنید.

شیرین‌پلو

شیرین پلو یکی از غذاهای سنتی و محبوب استان قزوین است که با طعم شیرین و دلچسب خود، طرفداران زیادی دارد. این غذا از ترکیب برنج، خلال پرتقال، شربت، خلال بادام، خلال پسته، زعفران، کره، سیب زمینی و سینه مرغ تهیه می‌شود.

 آش دوغ قزوین

آش دوغ یکی از محبوب‌ترین غذاهای محلی قزوین است که در فصل زمستان طرفداران زیادی دارد. این غذا در شهرهای مختلف ایران نیز تهیه می‌شود، اما آش دوغ قزوینی با سایر انواع این آش متفاوت است. در آش دوغ قزوینی، حبوبات به‌صورت جداگانه پخته می‌شوند و سپس همراه با سبزی آش، برنج و پیازداغ در یک قابلمه ریخته می‌شوند. در نهایت، دوغ چکیده قزوین به آش اضافه می‌شود.

دویماج

دویماج یکی از غذاهای محلی استان قزوین است که معمولاً به عنوان عصرانه یا پیش‌غذا تهیه می‌شود. این غذا در فصل تابستان طرفداران زیادی دارد. دویماج ترکیبی از نان لواش خشک شده، خیار، پنیر، سبزی‌خوردن، پیازداغ و گردو است. نان لواش خشک شده را قبل از ترکیب با سایر مواد، کمی مرطوب می‌کنند تا به‌راحتی قابل هضم باشد.

این غذاها تنها چند نمونه از غذاهای معروف شهر قزوین هستند و در این شهر بسیاری از سفره‌های خانوادگی و رستوران‌ها می‌توانند به شما غذاهای خوشمزه و منحصربه‌فرد دیگر را نمایش دهند.

شهر قزوین

جاذبه های شهر قزوین

شهر قزوین دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است. برخی از مکان‌های دیدنی در قزوین عبارت‌اند از

  • خیابان سپه

از جمله جاذبه های شهر قزوین که در بالاتر این متن به آن اشاره کردیم، خیابان سپه در شهر قزوین  است. این خیابان در بین اولین ها، تنها خیابانی است که برای اولین بار نه تنها در قزوین بلکه در سراسر ایران افتتاح شده است.در این خیابان که در دوره ی صفویان به وجود آمده، اتفاقات تاریخی بسیاری رخ داده است و خود یکی از جاذبه های مشهور شهر قزوین است.

  • باغستان سلطانیه

این باغستان زیبا و تاریخی در شمال شهر واقع شده و یکی از محل‌های موردعلاقه گردشگران است.

  • کاخ چهل ستون

عمارت کلاه فرنگی قزوین را که به عنوان کاخ چهلستون هم می شناسید، یکی از دیگر جاذبه های شهر قزوین است. ساخت این بنا هم به دوره ی صفویان بر می گردد. اما جالب تر این است که عمارت کلاه فرنگی در واقع مقر ادراه ی حکومت بوده است.

شهر قزوین

  • حمام قجر

از موزه ی مردم شناسی قزوین که قبلا حمام قجر بوده، امروزه یکی از جاذبه های این شهر تاریخی و  خوش آب و هوا است. شاه عباس صفوی مستقیما دستور ساخت این حمام را صادر کرد. این حمام جز اولین حمام هایی در ایران بود که ورودی مجزا و جداگانه برای بانوان و آقایان داست. در حال حاضر هم این بنا که در دست میراث فرهنگی قزوین است، آن را تبدیل به موزه ای کرده تا مردم قزوین و گردشگران به خوبی با این شهر آشنا شوند.

  • آب انبارهای قزوین

درباره ی آب انبارهای قزوین به یک مکان خاصی تلویحا اشاره نمی کنیم زیرا این شهر پر است از  آب انبارهای مختلف. اما با این حال باید بدانید که آب انبار سردار بزرگ ترین این آب انبارهاست. بیشتر این آب انبارها همچون آب انبار سردار، امروزه برای بازدید عموم در دسترس قرار گرفته اند.

  • پل معلق قزوین

این پل زیبا بر روی رودخانه طالقان واقع شده و یکی از نمادهای شهر قزوین محسوب می‌شود.

  •  موزه تاریخ و فرهنگ قزوین

این موزه شامل اشیای باستانی، نمونه‌های هنری و تاریخی است که به بازدیدکنندگان نشان داده می‌شود.

  • مسجد جامع قزوین

در خیابان سپه، یکی از قدیمی ترین مسجدهای این شهر به نام مسجد جامع قزوین قرار گرفته است. این مسجد عنوان قدیمی ترین مسجد جامع کشور را به دوش می کشد. می گویند که این مسجد بر روی یک آتشکده ی ساسانی ساخته شده است. به این مسجد، مسجد عتیق نیز می گویند.

  • قلعه تاریخی الموت و دریاچه اوان

الموت قزوین هم یکی از جاذبه های معروف این شهر است که در زمره ی جاذبه های طبیعی این شهر قرار می گیرد. مهم ترین جاذبه ای که در این منطقه وجود دارد، قلعه ی الموت است که مقر حسن صباح بوده است، می باشد.

شهر قزوینعلاوه بر این، قزوین دارای فرهنگ و هنر محلی بسیار غنی است که ممکن است برای گردشگران جذاب باشد.

سوغاتی‌های شهر قزوین 

قزوین یکی از شهرهای فرهنگی و تاریخی ایران است که سوغاتی‌های متنوع و محبوبی دارد. برخی از سوغاتی‌های معروف شهر قزوین عبارت‌اند از

قالی و فرش

قزوین یکی از مراکز تولید قالی و فرش بافته شده به‌صورت دستی است. این فرش‌ها از طرح‌ها و رنگ‌های زیبا و منحصربه‌فردی برخوردارند. فرش و قالی‌های قزوین از جمله محصولات معروف صنایع‌دستی ایران هستند. قزوین یکی از مراکز تولید فرش و قالی‌های دستبافت ایران است و تاریخچه طولانی‌ای در این زمینه دارد. فرش‌های قزوین به‌خاطر طرح‌ها و الگوهای زیبا، رنگ‌های جذاب و کیفیت بافت بسیار مرغوب شناخته می‌شوند.

قالی‌های قزوین اغلب از پشم گوسفندان و پشم بزها بافته می‌شوند و در برخی موارد از ابریشم نیز استفاده می‌شود. الگوها و طرح‌های مورداستفاده در قالی‌های قزوین اغلب شامل گل، حیوانات، شکلات هندسی و الهام گرفته از مناظر طبیعی هستند.

قالی‌های قزوین به دلیل زیبایی و کیفیت بالا، هم در بازار داخلی و هم در بازارهای بین‌المللی تقاضای زیادی دارند. این صنایع‌دستی نماد فرهنگ و هنر ایران بوده و جزء میراث‌فرهنگی و هنری این کشور محسوب می‌شوند.

سفال و سرامیک

محصولات سفال و سرامیک نقش بسیار مهمی در صنایع‌دستی قزوین دارند. آثار سفالینه و سرامیکی با طرح‌ها و نقوش متنوع از جمله سوغاتی‌های محبوب این شهر هستند.

شیرینی‌های محلی

شیرینی‌های محلی مانند شیرینی قندی، پادرازی، نان چای و نان‌بادامی قزوین از جمله سوغاتی‌های خوشمزه و محبوب قزوین هستند.

عطر و ادکلن

قزوین یکی از مراکز تولید عطر و ادکلن‌های محلی است که بسیار معروف هستند. محصولات تولید شده در قزوین به دلیل استفاده از مواد اولیه با کیفیت، فرآیند تولید دقیق و استفاده از دانش و تجربه صنعتگران ماهر، شناخته شده‌اند. عطر و ادکلن‌های تولید شده در قزوین نمایانگر فرهنگ و هنر بومی ایران بوده و جزء محصولات صنعتی این منطقه هستند.