درب برقی ورودی ساختمان

درب برقی ورودی ساختمان

 

درب برقی ورودی ساختمان به دو صورت پارکینگی و شیشه ای وجود دارد.درب اتوماتیک شیشه ای انواع مختلفی دارد و با توجه به نوع وردی و کاربری که می تواند درب برقی داشته باشد می توان از هر یک از مدل ها استفاده کرد. درب اتوماتیک پارکینگی نیز در انواع مختلفی وجود دارد .شاید اولین درب پارکینگی که به ذهن شما برسد به درب های پارکینگی کرکره ای فکر کنید. در واقه دربهای اتومات کرکره ای نیز نوعی از درب های برقی پارکینگی به شمار میروند.اما باید این مطلب را نیز در نظر داشته باشید که کرکره های برقی صرفا جهت درب های پارکینگی به کار نمی روند و یکی از کاربردشان استفاده در پارکینگ ها می باشد.در ادامه به بررسی انواع درب های اتوماتیک می پردازیم تا بیشتر با این نوع درب برقی و کاربردش آشنا شویم.

 

کاربرد درب اتوماتیک پارکینگی و انواع آن

امروزه یکی از الزامات برای تمام ساختمان ها درب اتوماتیک پارکینگی می باشد. درب های برقی پارکینگی با یک ریموت کنترل باز و بسته می شوند و باعث سهولت و سرعت در رفت و آمد می شوند. هنگام انتخاب درب پارکینگی باید به عرض ورودی درب، مسقف بودن یا نبودن آن و میزان تردد وسایل نقلیه در آن توجه شود..بدین ترتیب می توان انواع درب اتومات پارکینگی را دسته بندی کرد و نسبت به موقعیت پارکینگ از یکی از مدل ها استفاده کرد.

درب اتوماتیک پارکینگی زیر سقفی ( سکشنال )

درب پارکینگی زیر سقفی برای پارکینگی هایی مسقف با عرض کم بسیار مناسب می باشد. درب پارکینگی سکشنال هنگام باز شدن بر روی سقف جمع می شوند  و مناسب افرادی است که می خواهند از فضای پشت پارکینگ نیز برای پارک خودرو استفاده کنند. درب اتوماتیک پارکینگی زیرسقفی به صورت ریلی روی سقف جمع می شود وفضایی را اشغال نمی کند و این یکی از مزیت های این درب پارکینگی اتومات می باشد.

درب اتوماتیک پارکینگی ریلی

درب اتوماتیک پارکینگی ریلی یک لنگه درب با طول ۲ تا ۷ متر می باشد که به سمت چپ یا راست به صورت کشویی حرکت می کند.معمولا ساختمان هایی که عرض زیادی برای ورودی درب پاریکنگ دارند و نمی خواهند هیچ فضایی از ورودی را هدر بدهند از درب پارکینگی ریلی استفاده می کنند.برای حرکت درب روی ریل از جک های برقی استفاده می شود که به دو صورت جک مکانیکی و جک هیدرولیکی می باشند.از جک های مکانیکی بیشتر برای ساختمان های مسکونی استفاده می کنند که وزن درب خیلی بالا نیست و از جک های هیدرولیکی بیشتر برای درب های صنعتی که وزن بالایی دارند استفاده می شود.

درب اتوماتیک پارکینگی لولایی

درب اتوماتیک پارکینگی لولایی به صورت تک لنگه و دو لنگه وجود دارد.در ایران بیشتر از نوع درب لولایی به صورت دو لنگه استفاده می شود.این درب های لولایی فضایی ۹۰ درجه را اشغال می کنند که این فضا برای پارکینگ های بزرگ مناسب می باشد.درب های لولایی همانند بازو حرکت می کنند به همین دلیل این نوع درب های پارکینگی را به نام جک های بازویی نیز می شناسند..

 

 

درب اتوماتیک شیشه ای و انواع آن

درب های اتوماتیک شیشه ای به دلیل سهولت در استفاده ، صرفه جویی در مصرف انرژی ، ظاهر زیبا و جلوگیری از آلودگی های صوتی و محیطی در بیشتر اماکن کاربرد دارند ولی کاربرد اصلی آنها در اماکن پرتردد همچون بانک،بیمارستان،مراکز درمانی و تجاری می باشد.دربهای اتوماتیک شیشه ای را ما بیشتر در این محیط ها مشاهده می نماییم.در ادامه شما را با انواع درب های برقی شیشه ای آشنا می کنیم

 

 

درب اتوماتیک شیشه ای گردان ( ریولوینگ )

درب اتوماتیک گردان جز گران ترین درب های برقی شیشه ای می باشد.درب اتوماتیک ریولوینگ دارای یک محفظه ی شیشه ای می باشد که با چرخش این کابین شیشه ای افراد داخل آن جابه جا می شوند.درب شیشه ای ریولوینگ فضایی بین بیرون و داخل ندارد به همین دلیل مانع از هدر رفت هر گونه انرژی می شود ، از این نوع درب اتومات بیشتر در مناطقی که اختلاف دمای داخل و بیرون زیاد است استفاده می کنند .

درب اتوماتیک شیشه ای گردان جز درب های لوکس و گران به شمار می رود و  مراکزی که نیاز به جلب توجه مشتریان دارند همانند هتل ها و مراکز خرید بیشتر متقاضی این نوع درب برقی لاکچری می باشند.درب برقی ریولوینگ به صورت ۲ باله ، ۳ باله و ۴ باله موجود می باشندتعدا باله را می توان با توجه به نوع کاربری درب تعیین کرد،مثلا در مراکز خرید و هتلها که کاربران همراه خود ساک و یا چمدان به همراه دارند بهتر است از درب برقی شیشه ای گردان نوع چهار باله استفاده نشود چرا که با افزایش تعداد باله ها فاصله ی بین باله ها نیز کمتر می شود  همچنین سرعت حرکت این نوع درب برقی قابلیت تنظیم دارد و حتی می تواند در حالت هایی قرار بگیرد که فقط باز باشد و یا فقط بسته شود.

 

 

درب اتوماتیک شیشه ای کرو ( قوسی )

نوع دیگری از درب های قوسی وجود دارد به نام درب اتوماتیک کرو ، این نوع درب برقی شیشه ای حالت منحنی دارد و در ساختمان هایی که حالت قوسی دارند برای هماهنگی بیشتر با نمای ساختمان، بیشترین کاربرد را دارند.برای درک بیشتر درب اتوماتیک کرو می توان این طور توضیح داد که این درب برقی شیشه ای از دو درب کشویی خمیده که کنار هم قرار داده شده اند تشکیل شده است. و برای اماکنی که باز شوی بیشتری را نیاز داشته باشند کاربرد دارند.

درب اتوماتیک شیشه ای قوسی می تواند به صورت نیم دایره و یا تمام دایره ( سیلندر کامل ) باشد. همچنین شعاع دایره با توجه به عرض ورودی قابل تغییر می باشد. درب اتوماتیک کرو نسبت به درب اتوماتیک گردان قیمت به صرفه تری دارد و افرادی که به درب های قوسی علاقه مند هستند می توانند از این نوع درب منحنی استفاده کنند.

 

درب اتوماتیک کشویی ( اسلایدینگ)

این نوع درب های اتوماتیک به صورت کشویی باز و بسته می شوند .درب های شیشه ای اسلایدینگ نوع پرکاربردی از درب های اتوماتیک می باشند.معمولا از این نوع درب برقی شیشه ای برای فروشگاه ها ، مغازه ها و مراکز خرید ،بانک و بیمارستان ها استفاده می کنند.درب های شیشه ای اسلایدینگ معمولا در تمام اماکن قابل نصب می باشند.

 

مهر درب ایرانیان مرکز فروش انواع درب ورودی ساختمان