درب رول آپ سکشنال زیر سقفی

درب رول آپ سکشنال زیر سقفی

درب های پارکینگ ها در اندازه های مختلف هستند . این درب ها یا به قدری بزرگ هستند که وسایل نقلیه بزرگ مانند کامیون ها از آن خارج شوند یا به اندازه یک خودروی سواری کوچک هستند.

درب رول آپ سکشنال

درب های پارکینگ ها در اندازه های مختلف هستند . این درب ها یا به قدری بزرگ هستند که وسایل نقلیه بزرگ مانند کامیون ها از آن خارج شوند یا به اندازه یک خودروی سواری کوچک هستند. این درب ها در هر اندازه و سایزی که باشند امروزه با پیشرفت تکنولوژی و افزایش امنیت به صورت اتوماتیک به وسیله جک برقی و یا از نوع درب رول آپ سکشنال عمل باز و بسته شدن خود را انجام می دهند .

مکانیزم درب رول آپ سکشنال به این صورت است که درب اصلی پارکینگ یا گاراژ از پنل های ( تیغه های ) چند تکه ساخته شده است . حرکت درب رول آپ سکشنال رو به بالا است و به زیر سقف پارکینگ حرکت می کند . این کار باعث می شود که درب در هنگام باز و بسته شدن هیچ فضای مفیدی از پارکینگ را اشغال نکند.

درب رول آپ سکشنال به وسیله بخش های فولادی ثابت که به سقف پارکینگ متصل شده اند، حرکت می کند . در این بخش ها تیغه ها و پنل های حرکت درب ، فنر و بخش های کششی درب و همچنین بخش کنترل باز و بسته شدن درب تعبیه شده است. جنس درب درب رول آپ سکشنال می تواند از چوب ، پلاستیک و یا فلز باشد .

 

 

در گذشته درب های پارکینگ از دو قسمت درب اصلی تشکیل می شدند که به صورت متحرک در بخش لولایی درب ها به قاب اصلی درب متصل می شدند. این درب ها در هنگام باز و بسته شدن به فضا و مسیر حرکتی بزرگی نیاز داشتند. امروزه با توجه به کم شدن فضای پارکینگ ها از درب رول آپ سکشنال استفاده می شود .

درب رول آپ سکشنال در هنگام نصب به صورت کامل دقیق تمام فضای ورودی پارکینگ را پوشش می دهد. محل کلاف و قاب اصلی درب به دیوار ها نیز به خوبی آب بندی و درزگیری می شوند. این درب ها بعد از نصب امکان دارد در زمان برف و بوران و باد مانع ورود هر گونه برف و حتی اشغال به فضای داخلی پارکینگ ها و گاراژها شوند .

در قسمت پایین بخش متحرک درب رول آپ سکشنال یک سنسور حرکتی مخصوص نیز نصب می شود. در صورتی که در هنگام بسته شدن درب چیزی از زیر درب عبور کند عمل بسته شدن درب متوقف شده و در جهت حفظ امنیت جان کاربران درب به صورت خودکار دوباره به سمت بالا حرکت می کند .

در پنل کنترل درب سنسور ها و مکانیزم ضد سقوط نیز قرار دارد به این صورت که درب در هنگام باز و بسته شدن در صورتی که بخش های متحرک و فنر های کششی به هر دلیلی از کار افتاده یا به وظایف خود عمل نکردند درب رول آپ سکشنال سقوط نکند و به آرامی فرآیند باز و بسته شدن خود را ادامه دهد .

درب رول آپ سکشنال به صورت کنترل از راه دور باز و بسته می شود. به این ترتیب دیگر نیازی به پیاده شدن راننده ها از خودروی های خود نمی باشد و تنها با فشار دادن یک دکمه شما می تواند درب را باز یا بسته نمایید . استفاده از مکانیزم کنترل موتور های درب در پنل سخت افزار و مدیریت درب، باعث شده که درب رول آپ سکشنال در عین راحتی باعث امنیت و ایمنی بیشتر نیز باشند .

 

 

درب رول آپ سکشنال به دلیل باز شدن در فضای زیرین سقف گاراژ، فضای مفید گاراژ را اشغال نمی کند . زمانی که درب در زیر سقف گاراژ نیز قرار می گیرد، همان فضایی را اشغال می کند که اندازه درب ورودی گاراژ است. این درب ها بر خلاف درب های پارکینگ سنتی نیاز به قفل های کلیدی ندارند و فقط با ریموت مخصوص خود باز می شوند و به همین دلیل باعث افزایش امنیت و استحکام بیشتر پارکینگ ها و محافظت از خودروها در پارکینگ ها می شوند .

امروزه برای امنیت بیشتر درب رول آپ سکشنال و کاهش وزن نهایی آن ، بخش های اصلی درب که شامل تیغه های متحرک می باشد را از جنس ورق های آلومینیومی می سازند. آلومینیوم ضمن وزن سبکی که دارد با توجه به جنس خود، ارزان قیمت تر از درب های پارکینگ سنتی آهنی می باشند. همچنین با توجه به خواص ضد زنگ و از بین نرفتن رنگ فلزآلومینیوم، این درب ها کمترین هزینه نگهداری در بعد از نصب را دارند. دوره های بازبینی این درب ها معمولا ماهانه می باشند و روانکاری و روغنکاری بخش های متحرک از بخش های نگهداری این درب ها است

با توجه به افزایش استفاده از درب رول آپ سکشنال در پارکینگ ها امروزه بخش های اصلی درب ها را نیز از چوب ، پلاستیک ، پنل های کامپوزیتی و فایبرگلاس نیز می سازند . این درب ها هر کدام ویژگی ها و زیبایی های خاص خود را دارند . بر اساس نمای بیرونی ساختمان می توان از هر یک از آنها استفاده کرد .

مزایای درب سکشنال

  1. نیاز به فضای بسیار محدود ( 20 الی 25 س.م ازارتفاع )
  2. زیبا و شکیل بودن ان وبرابری با نمای ساختمان
  3. گوناگونی تصویر و رنگ پنل ها
  4. داشتن عایق صدا وحرارت به دلیل فوم پلی اورتان
  5. طول عمر بسیار بالا به علت اصطکاک بسیار کم و ضد خش بودن پنل ها به دلیل رنگ الکترو استاتیک
  6. آزاد کردن درب سکشنال به راحتی می باشد وباز وبسته کردن آن درهنگام قطع برق به آسانی امکان پذیر است
  7. از ویژگی های منحصر به فرداین نوع درب قابلیت کاشت پنجره و درب نفر رو داخل پنل درب سکشنال
  8. تعداد تردد نامحدود
  9. ضد سرقت بودن
  10. سرعت بالا درب سکشنال نسبت به دیگر درب اتوماتیک

مقایسه درب سکشنال (درب زیر سقفی) و کرکره برقی (رول آپ)

  1. شکیل و زیبا بودن آن و انطباق با نمای ساختمان در برابر با کرکره برقی
  2. کم بودن استهلاک این نوع درب با رول آپ
  3. دارا بودن سنسور عدم برخورد با مانع که در کرکره برقی وجود ندارد.
  4. استقامت بالا رنگ در درب های سکشنال به نسبت کرکره برقی
  5. امنیت بالای درب سکشنال
  6. درب سکشنال نسبت به درب کرکره ای کمترین جا از ارتفاع را میگیرند
  7. درب سکشنال در هنگام قطع برق به اسانی به حالت دستی در می آیند و آزاد می شوند اما کرکره برقی با هندل خلاص می شود که باز و بسته کردن آن وقت و انرژی بیشتری میگیرد.
  8. عایق بندی و جلو گیری ازخنکی هوا وصدا در درب سکشنال به علت دارا بودن لاستیک های درزگیر سیلیکونی در انتهای پانل که تمامی درزها را می پوشاند.
  9. قابلیت ایجاد پنجره و درب نفررو در داخل درب سکشنال که این امکان در رول آپ وجود ندارد. این امر سبب شده که درب سکشنال در اولویت باشد.

بخوانید مقاله اطلاعاتی در مورد درب شیشه ای اتوماتیک