محیطی کاملا ایزوله با درب هرمتیک

محیطی کاملا ایزوله با درب هرمتیک

در واقع از ابتدا ایده ی ساخت و تولید این درب ها به همین منظور بوده اند و به طور اختصاصی برای مناطقی که بهداشت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، طراحی شده اند.

درب هرمتیک

در واقع از ابتدا ایده ی ساخت و تولید این درب ها به همین منظور بوده اند و به طور اختصاصی برای مناطقی که بهداشت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، طراحی شده اند.این درب ها از یک سیستم با الگوی خاص طراحی شده است که قادر است درب را به طرز شگفت آوری مهر و موم کند و از ورود کوچکترین ذرات به آن ممانعت به عمل آورد. .

 

 

یکی از مهمترین و در عین حل رایج ترین مکان هایی که در آنها از درب هرمتیک استفاده می شود، بیمارستان ها هستند. بیمارستان به علت تردد بیماران مختلف که میکروب های گوناگونی را با خود وارد بیمارستان می کنند، همواره می تواند محلی مستعد برای بیمار کردن شما باشد. به خصوص افرادی که خود در بستر بیماری قرار دارند و سیستم دفاعی بدن آنها ضعیف شده است، مستعد دریافت میکروب ها و ویروس های موجود در بیمارستان هستند که می تواند بیماری آنها را تشدید کند. در چنین شرایطی استفاده از درب هرمتیک برای بعضی از بخش ها ضروری است. حال شاید با خود فکر کنید که درب هرمتیک کجا و چگونه می تواند موثر باشد و این درب ها را در کدام قسمت های بیمارستان نصب می کنند. در ادامه به این موضوع پرداخته ایم.

کاربرد درب هرمتیک در بیمارستان

• بخش آی سی یو و سی سی یو برخی از مهمترین بخش های موجود در بیمارستان هستند که از درب هرمتیک در آن بهره برده می شود. این درب ها با تکنولوژی منحصر به فرد خود به خوبی مهر و موم می شوند و اجازه ی ورود میکروب ها و نشت هرگونه هوای آلوده را به این بخش ها نمی دهند. بیمارانی که در بخش های آی سی یو و سی سی یو بیمارستان هستند، عموما با مشکلات جدی رو به رو هستند، سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف شده و مستعد دریافت میکروب ها، ویروس ها و... هستند. نصب درب هرمتیک احتمال ورود هوای آلوده به این بخش ها را بسیار کاهش می دهد.

• اتاق عمل یکی دیگر از بخش هایی است که باید مجهز به درب هرمتیک باشد. بر کسی پوشیده نیست که ایزوله بودن و تمیزی هوای اتاق عمل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. افراد مختلفی در بیمارستان بستری هستند و زخم ها، عفونت ها، سوختگی ها و بیماری های مختلف، به سادگی هوای بیمارستان را آلوده می کنند. استفاده از درب هرمتیک در اتاق عمل باعث می شود تا هوای آلوده به داخل بدن و اندام های افرادی که جراحی روی آنها صورت می گیرد و بدن آنها شکافته شده است، وارد نشود.

• یکی دیگر از بخش های بیمارستان که نیاز است مجهز به درب هرمتیک گردد، بدون تردید اتاق های عکس برداری است. اشعه ای که عکس برداری از قسمت های مختلف بدن باعث ایجاد آن می شود، بدون شک می تواند برای افرادی که در آن محدوده هستند، خطرناک باشد. نصب درب هرمتیک می تواند در این راستا کمک چشمگیری کند. اگر در بیمارستان ها از جلوی اتاق های رادیولوژی، سیتی اسکن و... عبور کرده باشید یا خودتان شخصا با این موارد سر و کار داشته باشید، می توانید از نزدیک درب هرمتیک را در این قسمت ها مشاهده کنید.

 

 

ویژگی های درب هرمتیک

در مورد درب هرمتیک و ویژگی های کلی آنها صحبت شد. دانستیم که وظیفه ی اصلی این درب ها این است که به خوبی در حین بسته شدن، مهر و موم شوند و در واقع یک فضای ایزوله و بهداشتی را به وجود آورند. اما همانطور که اشاره کردیم، بعضی از این درب ها حتی اجازه ی عبور اشعه های ناشی از عکس برداری یا همان اشعه ی ایکس را هم نمی دهند و این یک ویژگی کاملا منحصر به فرد است. لازم به ذکر است که برخی مدل های این درب ها با نیرویی حدود 400 پاسکال بسته می شوند و احتمال ورود و خروج کوچکترین ذرات را هم کاهش می دهند.

برخی از مدل های درب هرمتیک در مقابل شعله های آتش هم مقاوم هستند و به سادگی آتش نمی گیرند. برخی از مدل های این درب های کاربردی، می توانند بیش از 60 دقیقه در مقابل شعله های آتش ایستادگی کنند و آتش نگیرند.

درب هرمتیک عموما از سه لایه تشکیل شده اند. این لایه ها به ترتیب از لایه ی داخلی، شامل پلی اورتان، ام دی اف و در نهایت استیل می باشند. همچنین معمولا برای کار با دست هم دستگیره هایی روی این درب ها تعبیه شده اند.

البته در انتها لازم است بدانید که نصب درب هرمتیک تنها شامل بیمارستان ها نمی شود. در صنایع مختلف برای ایزوله کردن فضا ها می توان از این مدل درب ها بهره برد. برای مثال در حال حاضر در صنایع غذایی هم به منظور پاکیزه نگه داشتن محیط در برابر آلودگی های خارجی، از درب هرمتیک استفاده می شود.

 

همچنین مطالعه کنید مقاله درب اتوماتیک لولایی