با درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک، در هزینه های مصرف انرژی صرفه جویی کنید

با درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک، در هزینه های مصرف انرژی صرفه جویی کنید

ایده ای که در درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک به کار رفته است، مشابه با درب و پنجره های دو جداره می باشد.

ترمال بریک چیست؟

قاب فلزی درب و پنجره موجب جریان حرارتی بین فضای داخلی و فضای خارجی می شود و همین امر باعث اتلاف بخش قابل توجهی از انرژی می گردد. از این رو، در سمت خارجی قاب درب و پنجره از ماده عایقی به نام ترمال بریک استفاده می شود که به منظور عایق نمودن قاب فلزی درب و پنجره به عنوان گرمابند مورد استفاده قرار می گیرد و محصول درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک را ایجاد می کند.

 

 

به عنوان یک تعریف رسمی برای ماده ترمال بریک، می توان این طور گفت که ترمال بریک ماده ای است که انتقال حرارت در آن بسیار کم است و به همین دلیل به عنوان یک عایق، بین دو متریال که انتقال حرارت در آنها بالا است، مورد استفاده قرار می گیرد.

درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک

درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک ، به درب ها و پنجره هایی گفته می شود که با استفاده از ماده پلاستیکی گرمابند و غیرفلزی در قاب آلومینیومی، موجب می شود تا بخش داخلی درب و پنجره از بخش بیرونی آن جدا شود. به طوری که با این مکانیزم، انتقال حرارت بین فضای داخلی و فضای خارجی قطع می گردد و از این طریق مانع اتلاف انرژی می شود.

 

 

درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک به منظور عایق نمودن قاب درب و پنجره، ممکن است از یکی از انواع نوارهای پلی آمید با 25 درصد فایبر گلاس، نوارهای رزین پلی اورتان و یا پی وی سی استفاده نماید که به صورت مکانیکی به قاب داخلی و قاب خارجی فلزی متصل می شوند.

استفاده از درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک چگونه باعث صرفه جویی در میزان مصرف انرژی می شود؟

ایده ای که در درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک به کار رفته است، مشابه با درب و پنجره های دو جداره می باشد. در درب و پنجره های دو جداره به منظور ایجاد عایق برای کنترل جریان انتقال حرارت بین فضای داخل و فضای خارج، از گاز پُر کننده و میله های جدا کننده استفاده می شود.

در درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک عایق بندی با استفاده از ماده گرمابند انجام می شود و از این طریق مانع انتقال انرژی سرمایشی و گرمایشی در قاب درب و پنجره می گردد. بنابراین، در فصول گرم سال، دمای فضای داخلی به طور مطلوبی خنک باقی می ماند و در فصول سرد سال، گرمای فضای داخلی هدر نمی رود.

 

چرا ترمال بریک در کنار آلومینیوم استفاده می شود؟

به دلیل ویژگی های مثبت آلومینیوم، از جمله استحکام خوب، وزن کم، مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی متفاوت و همچنین نیاز به نگهداری کمتر نسبت به سایر مصالح، در ساخت قاب درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

به دلیل اینکه آلومینیوم رسانای بسیار خوبی برای گرما محسوب می شود و در فصول مختلف سال، حرارت بین فضای داخلی و فضای خارجی از طریق قاب آلومینیومی درب و پنجره منتقل شده و باعث اتلاف قابل توجه انرژی می شود، از این رو، برای بهره بردن از مزایای آلومینیوم و همچنین کاهش اتلاف انرژی در درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک ، از ترمال بریک بهره گرفته شد.

همانطور که پیش تر گفته شد، با قرار گرفتن یک نوار پلی آمید تقویت شده در بین پروفیل آلومینیومی داخلی و خارجی، عایقی ایجاد می شود که از انتقال حرارت بین فضای داخلی و فضای خارجی جلوگیری می کند.

 

از درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک در چه ساختمان هایی می توان استفاده کرد؟

استفاده از درب و پنجره آلومینیومی هیچ محدودیتی ندارد و می تواند در ساختمان هایی که به عایق حرارتی نیاز است، به کار گرفته شود.

در پروژه های ساختمانی که استفاده از درب ها و پنجره ها در معماری آن زیاد به کار رفته است، عایق بندی کردن درب ها و پنجره ها اهمیت بیشتری پیدا می کند. در چنین مواردی، استفاده از درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک می تواند به عنوان یک راه حل خوب برای کاهش اتلاف انرژی در چنین معماری هایی در نظر گرفته شود.

 

 

با مزایای درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک آشنا شوید

استفاده از درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک مزایایی دارد که در ادامه به آنها اشاره شده است:

 همانطور که اشاره شد، مهم ترین مزیت درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک صرفه جویی در میزان مصرف انرژی می باشد.

 درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک علاوه بر اینکه عایق حرارتی می باشند، همچنین در مقابل صوت نیز همانند عایق صوتی عمل می کنند. به طوری که انتقال صوت در درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک 1000 مرتبه کمتر از آلومینیوم معمولی است.

 درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک در مقابل آتش ایمنی خوبی را فراهم می نمایند.

 هزینه نگهداری و تعمیر درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک بسیار کم است.

 درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک طول عمر بالایی دارند و در برابر خوردگی از مقاومت خوبی برخوردار هستند.

 روکش های پوششی درب و پنجره آلومینیومی ترمال بریک دارای تنوع رنگی بالا است.

 

همچنین بخوانید مقاله  مشکلات رایج درب اتوماتیک با آچیلان دُر